El Zlatan!



Jag har förvisso ”spelat” fotboll och jag har tränat knattar i Landslagets Fotbollsskola i två somrar... Jag har dock aldrig haft något större intresse för fotbollen. I ettan på gymnasiet drog vi ihop ett gäng sköna brudar för att träna och spela i Sorunda, mest för skojs skull… trodde vi! Våra tränare satte oss i en serie och vips blev det lite allvarligare.

Vi var väl aldrig särskilt bra men vi kunde i af trösta oss med en magisk seger på Östermalms IP med 1-9 och att vi UTAN TVEKAN var Stockholms snyggaste fotbollslag! Vi hade alltid sjuk roligt och ordnade lätt de bästa lagfesterna! Sjukt dåligt att vi aldrig tog någon lagbild… Många partypinglor var det i vilket fall och vi hade alltid folk (killar) som trogna stammisar på både matcher och träningar. Märkligt?

Jag kollar sällan på fotboll, jag håller på Djurgården som var pinsamt nära Superettan i år och jag har aldrig varit i Malmö… men trots det kan man inte låta bli att vara lite stolt över Zlatan som ikväll avgjorde en av tidernas mest uppmärksammade fotbollsmatcher, El Clasico där Zlatans Barcelona mötte Real Madrid. Efter inhopp och fyra minuters spel rasslade det i nätet och givetvis var det vår egen Zlatan som pillat in den.



…kanske därför han tjänar 12 miljoner euro netto per år? Typiskt dumt att jag skänkte mina fotbollsskor till en klädinsamling i onsdags. Hade kanske varit läge för en nysatsning?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0