Flyttresan till Sthlm - ett äventyr!



Det var i slutet på november, jag hade packat och städat i en vecka men låg ändå efter i tidschemat fastän jag fått massa hjälp. Stressad! Typiskt dumt, typiskt mig! Hade en liten lastbil full och dessutom fyllt min lilla Peugeot med så mycket prylar så dörrarna knappt gick att stänga.

Flyttstädat som en galnng! Äntligen, dags att dra mot Stockholm från Halmstad kl 19.00 en fredagkväll!

Världens snällaste John hoppar in i lastbilen och drar iväg och jag sparkar igång Peugeoten, backar ut och kör MAX 130 meter så bara pangdör bilen. Vid det här laget är jag så trött och uppgiven att jag ringer tillbaka John, fnittrar, föreslår att vi ska putta hem bilen och beställa pizza framför tvn!

En lättirriterad John vägrar! Han åker och köper en bogseringslina, slår några signaler till en verkstad och pang 55 minuter senare var vi på väg igen!






Vad skulle man göra utan FixarJohn?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0